Hunger Games - Mockingjay

29.1.16

Tak, je čas alespoň trochu zaplnit rubriku "Recenze všeho druhu". Minulý týden v pátek jsem viděla nejnovější část Hunger Games-->Mockingjay, tak jsem se rozhodla se s vámi podělit o můj názor na tenhle film. Takže kdo máte zájem, s chutí do toho, ráda si přečtu i vaše názory:) Jo a upozorňuji, že článek obsahuje spoilery;)


Na začátek bych chtěla říct, že jsem viděla i předchozí díly, ale že knížky jsem nečetla, takže pokaždé, když jdu do kina na pokračování, se těším, protože vlastně ani nevím, co mě čeká, kromě toho mála, co mi prozradí trailer. Na film jsem byla s přítelem a ještě s kamarády (taky pár) a viděli jsme jej v angličtině s tilulkami (což mi osobně příjde lepší protože, mi prostě v angličtině zní všechno nějak lépe).


Z filmu jako takového mám spíše pozitivní pocit. Jako ano, jsou tam části, které jsou trochu přitažené za vlasy, jako třeba scéna kdy Katniss sestřelí upraveným šípem dvě stíhačky (wtf?), ale na druhou stranu se mi líbí ta krutost, která v tom filmu je. Jako né, že by se mi líbily kruté věci, to zase ne, ale prostě je to o určité válce a podle mě, tam ti padouši dělají prostě věci, které si představuji, že skuteční padouši ve válce opravdu dělají. Tak například Katniss navštíví nemocnici a Snow když to vidí, tak tu nemocnici prostě nechá vybombardovat. Tohle je válka, každý krok má dohru, umírají lidé, neberou se ohledy na to, jestli to je nebo není nemocnice. Všimněte si, že za celý film, Katniss ani jednou neřekne něco ve smyslu, že to celé, co dělají má smysl a naději. Je prostě, skeptická, místy až apatická a prostě bere situaci tak jak je. Když je situace smutná, ona je taky. To se mi líbí, že ten film prostě ukazuje to zoufalství a beznaděj tak jak je, ale i přes to ti lidi nepřestávají bojovat. Přes všechny ty oběti a pády dolů děj stále plyne. Ale aby jsme nezůstali jen u těch negativních scén, stašně se mi líbí ta scéna, když Katniss zpívá. Dala bych vám sem odkaz, ale bohužel na youtube všechny zvukové stopy smazali, kvůli autorským právům:/ Ale můžete si to nají, až to tam zase někdy bude. Písnička se jmenuje Hanging tree.


Jinak musím ale říct, že se všech prozatím natočených filmů Hunger Games se mi nejvéce líbí druhý díl -> Catching fire. Ani sama nevím pořádně proč, ale u mě zatím teda vede. A co u vás? Četli jste knihy? Jo a koho máte radši? Peetu nebo Hurikána? Já se musím přiznat, že Hurikána a jelikož jsem nečetla knihu, tak nevím jak to s nima dopadne nakonec, takže pššt neprozrazujte mi to;)

EDIT: Doplněn odkaz v komentářích :)

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)