TATRY 2014

26.1.16

Na co Bahamy, Srí Lanka, Karibik? Tam mě to ani moc neláká. Nikdy jsem sice nebyla takový ten člověk, co horama žije a je na nich pořád, ale poslední da tři roky tomu začínám pořádně přicházet na chuť. Asi (určitě) za to může hodně Vojta, který je na horách od malička a bez něj bych se na hory ani tak moc nedostala. Tatry jsme spolu podruhé navštívili letos v říjnu. A je listopad a musím přiznat, že se mi po nich dost stýská. Ta krajina vás prostě učaruje a vy nemáte sebemenší šanci se tomu bránit. Prostě když ty hory vidíte, vezme vám to dech...pokaždé a bez výjimky. Vidíte štíty u kterých si říkáte "Bože, na to se přece nedá nijak vylézt..." a ona tam ta cesta přece jen je. A jsou jich tam spousty, klikatí se mezi kameny a potůčky a zařezávají se do příkrých svahů hory. A vy je zdoláváte krok po kroku, metr po metru, hodinu po hodině...

tatry1


Když někdo o Tatrách řekne, že jsou to nejhezčí hory na světě, nelže. Žádné Beskydy, Jeseníky, Alpy, Himálaje, ale opravdu to jsou Tatry. Každý si tam najde to své. Hřebenové tůry, plesa, řetězy, lezení po skalách, úžasné výhledy, doliny, vodopády no prostě vše. Není divu že se třeba objevily ve filmu Eragon, kde představovaly dávné a majestátní Beorské hory (jo proto se na ten film tak ráda dívám, když pominu to, že jsem četla všechny knižní díly). Turistika vás tam prostě musí bavit a ne že vás unaví (fyzicky možná trochu jo), ale psychicky vás to dokonale nabije energií a uklidní vás to. Když jdete, nemáte v hlavě nic, prostě jen prázdno, a kolem sebe hory kamení a suti a pod sebou celý svět, nebo tak vám to alespoň připadá.

tatry3

Měli jsme obrovské štěstí, že počasí vyšlo parádně. Když jsme tam byli poprvé v dubnu(dobře když jsem tam BYLA já POPRVÉ v dubnu) tak jsme Tatry v podstatě neviděli, jelikož byly v mlze a mracích. Počasí se tam mění strašně rychle. Může být jasno a do hodiny může přijít mlha tak hustá, že nebudete vidět ani na krok. Naštěstí se nic tak extrémního nestalo a přišel maximálně mrak, který pak stejně ale odešel. V říjnu je v Tatrách snad to nejstabilnější a nejpěknější počasí za celý rok. A upřímně se mi ta podzimní atmosféra líbila. Tráva nebyla zelená, ale nažloutlá, což tomu dodávalo pohádkový nádech a když se k tomu ještě přidalo barevné listí listnatých stromů v údolích a dolinách, bylo to fakt něco neskutečného. Dostala, jsem se navíc do největší nadmořské výšky co jsem zatím byla(když nepočítám letadlo) a to na Predném Solisku ve výšce 2093 m.n.m. což byl úžasný pocit.

tatry2

Nikde není psáno, že musíte chodit na dlouhé tůry a vracet se skoro až za tmy. Tatry nejsou žádné zlo a procházku po nich výslovně doporučuji. Nebudete litovat a určitě se budete chtít vrátit. Co vy? Byli jste už? A jaké stopy to na vás zanechalo?:)

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)