Vanilkové cupcakes

by - 29.1.16

IMG_7906

Jak jsem řekla, tak také činím. Ve čtvrtek ráno jsem měla jít se školou do divadla až na 11:15, takže jsem si přivstala a dala jsem se do pečení. Recepty jsem smíchala z blogů http://www.zghettablog.cz/ a http://www.chezlucie.cz/. I když je recept trochu složitější než mé předešlé, stále se dá zařadit do kategorie jednoduchých receptů takže pokud to chcete také vyzkoušet, tak si vyhraďte tak hodinu a půl až dvě hodinu času a pusťte se do toho.

IMG_7882

Potřebujeme (na 12 cupcaků):
  • plech na mufiny, košíčky nebo silikonovou formu (já použila plech a košíčky)
  • 113g změklého másla
  • 130g cukru krystal
  • 3 vejce
  • 1 lžíce vanilkového extraktu
  • 60ml mléka
  • 100g hladké mouky
  • 95g polohrubé mouky
  • špetka soli (na tu jsem při pečení zapomněla, ale nějaký vliv to na to nemělo)
  • 1,5 lžičky prášku do pečiva
  • citrónová kůra (nepovinné)
  • 250g změklého másla
  • 170g cukru moučka
  • 1-2 lžičky vanilkového extraktu
Postup:
Zapněte troubu na cca 170 stupňů. První si připravíme těsto. Dáme máslo do mísy a šleháme ho chvíli na vysoké otáčky, pak přidáme cukr krystal a zase šleháme. Postupně pak přidáme 3 vejce, vanilkový extrakt a pokud chcete, tak i citronovou kůru. Opět zašleháme. Ve vedlejší míse pak smícháme mouky a prášek do pečiva a tuhle sypkou směs postupně zašleháme do již připravené vyšlehané směsi. Přidáme špetku soli a mléko a naposledy vše prošleháme. Pak těsto rozdělíme do formiček nebo košíčků a dáme péct. Jestli už jsou, zkontrolujeme pomocí špejle;) Zatím co se pečou si připravíme krém. Opět rozšleháme máslo jako na začátku dělání těsta. Pak přidáme cukr moučku a vanilkový extrakt a krém je hotov. Než se dopečou můžete ho dát trochu ztuhnout do ledničky. Když je těsto upečené necháme ho vychladnout a pak můžeme ozdobit krémem buď pomocí sáčku nebo zdobící tuby, ale třeba i jen lžičkou a podle chuti lze přidat i posypku.

bh

Dobrou chuť!

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)