Anglie 2015 | York + Londýn



Konečně se dostávám k poslednímu článku z výletu do Skotska a Anglie z října 2015 (ano, jsem ostuda). V minulém článku jsem skončili v Alanwicku cestou z Edinburghu do Yorku a následně do Londýna. Předchozí článek si můžete přečíst ZDE a teď už hurá na romantický York a pro mě katastrofální Londýn!

Po Alanwicku jsme tedy přejeli hranici mezi Skotskem a Anglií a směřovali dále na jih do Yorku, bájného města založeného již Vikingy. Proto nás zde také čekala prohlídka vikingského muzea. Ale první jsme došli do centra města, kde se nachází katedrála Yorkmister, která byla vážně obrovská. Tak velkou jsem snad ještě neviděla. Ani ve Francii, Belgii,Nizozemsku nebo všude jinde, kde jsem již byla. Dovnitř jsme sice nešli, ale bylo úchvatné ji jen celou obejít. Bohužel se mi nevešla na žádnou fotku celá. Je taky známá tím, že v ní je největší vitrážové okno vůbec. 


Když jsme se dostatečně pokochali oknem a přilehlým parčíkem pokračovali jsme do středu města. Procházeli jsme opravdu starými a úzkými uličkami centra s nádhernými obchůdky všeho druhu. Je skvělé, že má Anglie zákon, že všechny vývěsní tabule obchodů musí ladit s celkovým historickým rázem města, takže si nikdo nedovalí tam vyvěsit neonovou blikající ceduli kebab a vše tam má najednou takové staré kouzlo. Cestou k vikingskému muzeu jsme došli a nejstarší ulici v Yorku - The Shambles. Ve starých dobách to byla ulice řezníků, takže na domech, které zde vypadají opravdu úctyhodně staře, jsou stále k vidění původní řeznické háky na zavěšování masa. Dnes už tam však řeznictví nenajdete, povětšinou tam jsou obchůdky se suvenýry, cukrovinkami, čaji, kávou a ta podobně. My ale spěchali do muzea vikingů.


Muzeum vikingů bylo vážně skvěle vymyšlené, nasedli jste do takových vozíčků a ty vás provezly po celé vikingské vesnici i s hýbajícími a mluvícími figurínami. K tomu všemu vám ještě hlas ve vozíčku podával výklad;) A nejen, že to tam jako ve vikingské vesnici vypadalo, ono to tam tak i smrdělo! Super zážitek! Po vyjížďce ve vozíku následovala ještě expozice nalezených předmětů z okolí Yorku, kde jsme již ale museli po svých. Celá prohlídka byla zakončena chytře - v obchodě se suvenýry:)


Po vikingském muzeu jsme měli rozchod, kdy jsme se mohli vydat na průzkum centra Yorku. Vrátili jsme se tedy na The Shambles a vydali jsme se na důkladnější průzkum obchůdků. Prolezli jsme každý, který se nám líbil a já si nakonec z Yorku odvezla 3 vosky od Yankee Candle - limetku, Christmast Eve a malinu. Pak už byla ale čas vydat se dále směrem na hotel, který byl ještě tak hodinu cesty za Yorkem. spali jsme v Ibisovi, takže pohoda. Pokud někdy někam pojedete a hledáte levné a slušné ubytování Ibis hotely jsou jasná volba!


Druhý den ráno jsme vstávali velmi brzy a vyjeli jsme směr Londýn. V Londýně nás pak autobus vyhodil někde na okraji Londýna a my půl hodiny hledali, kde se dají koupit lístky na MHD, další půl hodiny jsme se přepravovali na Victoria Coach Station a další půl hodiny jsme čekali, než se tam všichni zajdou vyčůrat. Za hodinu a půl už bych sama měla projitou půlku města! Pak jsme šli pěšky k Buckinghamskému paláci a do přilehlého parku, kde bylo spoustu přítulných veverek.


Chvilku jsme pobyli v parku (opět ztráta času, jsem si mohla zajít do Komenského sadů, kdybych chtěla být v parku) a vydali jsme se směrem na Trafalgar Square, kde jsme dostali nesmyslný půl hodinový rozchod. Ten jsem strávila obědem v McDonaldu, jelikož jsem měla od snídaně už hlad. Cestou z mekáče jsem prošla kolem domu premiéra a vrátila se na místo srazu před Národní galerii. Učitelé přišli na sraz pozdě, takže jsme dvacet minut jen tak zbytečně stáli na Trafalgar Square. Odtud jsme se po nekonečném počítání vydali pěšky na Oxford Street, což je ulice plná obchodů. Šli jsme tam celou věčnost  a prodírali se přes davy lidí.


Dorazili jsme tedy na samý prostředek Oxford Street a dostali po dalším přepočítávání rozchod na hodinku a půl. Super, za ten čas se taky nedá stihnou nikam dojet:/ Tak jsem se rozhodla navštívit opět Primark. Jenže oba Primarky byly každý na jiné straně Oxford Street a já nevěděla, který je ten větší a lepší. Samozřejmě, že jsem se vydala špatně  přišla do toho menšího ,kde mě tedy nic nezaujalo. Tak jsem musela zase šlapat na druhý konec (tentokrát do kopce), ale naštěstí mě napadlo svézt se metrem, kde jsem ovšem zjistila, že zastávka, kde mám vystoupit, je mimo provoz. Takže jsem vystoupila uprostřed Oxford Street v místě našeho rozchodu a šlapala jsem do toho druhého Primarku opět z půlky. Ten měl asi 5 pater a tam už jsem pár věcí našla. 


Vyšla jsem ven a samozřejmě pršelo. Deštník jsem v raním shonu nechala v autobuse, ale když jsem přišla na sraz, už s totálně promočenou papírovou taškou z Primarku, zjistila jsem, že nejsem sama. Vydali jsme se hledat autobus, který by nás přiblížil k Big Benovi a Londýnskému oku. Nakonec jsme ho našli a všichni jsme se nalodili na palubu. Dokonce jsem seděla ve vrchním patře v první řadě, ale okýnko se díky zimě a dešti hned zadýchalo, takže nebylo skoro nic vidět. Zastávku, kde jsme měli vystoupit, jsme úspěšně přejeli, takže jsme se pak museli vracet. Konečně jsme se ale dostali k Big Benu a Londýnskému oku. Déšť neustával, ale učitelé oznámili, že půjdou domluvit loď, kterou se svezeme k parkovišti autobusů a že máme další hodinu rozchod. S Katkou jsme po prohlídce okolí našly nejbližší Starbucks, kde jsme se na hodinu před deštěm a s totálně promočenými taškami schovaly.


Po návratu na místo srazu, jsme se opět spočítali a vydali jsem se pěšky hledat onen přístav se slibovanou lodí. Když jsme loď našli, kapitán nám řekl, že naše lístky na loď neplatí. Mezitím to moje taška z Primarku už nedala a rozpadla se, takže jsem při hledání metra překládala věci z promočené tašky do batohu, taktéž promočeného. Když jsme našli metro, nastala další komplikace a to, že jsem se nevešli do jednoho metra a první skupinka odjela, aniž by věděli, kde mají vystoupit. Nakonec jsme se našli a našli jsme i autobus. To už byla tma, ale byli jsme šťastní, že jsme konečně zase v autobuse po dni, který za moc nestál. 


Následovala cesta do Doveru na trajekt. Samozřejmě jsme nestihli ten v osm a museli jsme čekat až na ten, co jede ve deset večer. Tenhle trajekt už nebyl spací, a tak jsme se na tu krátkou plavbu (ani ne 2 hodiny) usadili na různých křesílkách a gaučích na palubě, jelikož v autobuse se zůstávat nesmělo. Na toto trajektu to houpalo daleko více než na tom prvním. Asi proto, že byl výrazně menší. Před půlnocí jsme dorazili do Calais (po uprchlících ani stopy) a vydali jsme se přes Francii, Belgii, Německo a Polsko domů do Ostravy.


Jsem ráda, že jsem se toho výletu zúčastnila, sama bych se totiž do Skotska, k jezeru Loch Ness nebo do Yorku asi jen tak nepodívala. Škoda, že mě tak zklamal ten Londýn, ale plánuji si tam někdy zajet sama na vlastní pěst na otočku nebo na noc a zorganizovat si čas podle sebe. Tak je to nejlepší, jak jsem se již přesvědčila při cestě do Paříže v červnu 2015.

You May Also Like

17 komentářů

  1. Tam se jednou také ráda podívám, jaký to bylo? Máš z Anglie fakt super fotky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky za pochavalu fotek, ale o tom hake to bylo se vypisuji v celem tomto clanku (aneb miluji ty, co ty clanky ani nectou)

      Vymazat
  2. V Anglii je nádherně to máš pravdu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Škoda, že byl ten Londýn takovým zklamáním, možná, že kdybys navštívila Londýn z vlastní iniciativy a né jen na den nebo dva, bylo by to lepší. Můžeš vidět co chceš a zajít si kam chceš, na nikoho nemusíš čekat. prostě taková ta svoboda. Přítulné veverky jsou určitě lepší než dotěrní holubi v Krakowe :D Ale je důležité, že pozitivní pocit z dovči, převážil nad těmi špatnými :)

    OdpovědětVymazat
  4. Klárko, nádhera !! Moc krásné fotečky, taky mám v plánu navštívit Londýn, tak snad mi to vyjde co nejdříve ! :)

    OdpovědětVymazat
  5. okamžitě se stávám pravidelnou čtenářkou,tvůj blog mě absolutně nadchnul, liší se od ostatních a to se mi sakra líbí
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu a za prvního stálého čtenáře, vážím si toho:) Můžu se zeptat v čem se podle tebe liší?:)

      www.double-claire.blogspot.cz

      Vymazat
  6. Jee, to je krásně napsané. Moc hezky se mi to četlo. :) A ty fotky super!
    Tyjo, škoda toho Londýna, sama si to příště určitě více užiješ. :) A do Yorku bych se podle fotek moc ráda podívala. To s tou vyhláškou o cedulích je opravdu dobré, ani jsem o tom nevěděla. :)
    Zvu tě k sobě na giveaway. :))
    KattyLife
    GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  7. Jak ráda bych se podívala do Anglie. Líbí se mi o níčíst a dívat se na fotky, ale nevím jestli já se tam vubec podívám.
    Pěkné :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné fotky, je vidět, že sis to užila :) já jsem v Anglii nikdy nebyla...

    Jinak vyplnila bys mi prosím jeden ze dvou dotazníků k mojí ročníkové práci na téma poruchy příjmu potravy? :)
    Pokud jsi se s nimi nesetkala: http://goo.gl/forms/wi6xp1gcyw nebo pokud jsi se s nimi setkala: http://goo.gl/forms/BpQUDGDf5O
    Strašně moc děkuji za případné vyplnění :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mám tady otevřený tvůj článek asi týden a až teď jsem se dostala k tomu ho pořádně okomentovat. Moc se mi líbí fotky, ale to ti opakuju do nekonečna. :) Je šílené, kolik problémů jste tam zažili, ale zase to musíš brát tak, že na to nikdy nezapomeneš a budeš mít alespoň co vyprávět. Asi jako já vyprávím historku o bezdomovcích ve vlaku. :P Škoda, že ten Londýn vyšel tak hloupě, ale třeba se tam jednou vrátíš a bude to mnohem lepší a budeš na něj mít i nějaké lepší než promočené vzpomínky. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Velmi pekne fotky. Najmä tie ulicky na prvych fotkach.
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
  11. tie anglické mestečká sú všetky tak podobné, ja som si hneď myslela že je to Canterburry :) škoda že vám ten Londýn tak naprd vyšiel...tiež som šla busom, a na spiatočnej ceste nám lialo, a na trajekte som mala čo robiť aby som to ustála ja aj žalúdok :D :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tento článek je dokonalý! Ty fotografie jsou nádherné. Já byla v Anglii minulý rok a úplně jsem si to tam zamilovala. Vcelku ti závidím, že jsi byla ve Skotsku, protože Skotsko je z mých domněnek ještě nádhernější. Moc se mi tvůj blog líbí, proto máš nového čtenáře :)

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkné fotky :)

    Máš super zážitek z Yorku (taky se těším až se tam mrknu :))))

    A na Londýn to chce asi více času :)

    INKA blog

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)