Jablečný závin z listového těsta

21.2.16


Dneska to bude po dlouhé době opět recept. Babička mě poprosila, jestli bych neupekla jablečný závin. Tak jsem se do toho teda pustila. Udělala jsem takový mix receptů obou mých babiček a vzešel z toho tento závin. Pokud chcete vědět jak na to, tak čtěte dále...



Potřebujeme:
  • chlazené listové těsto z obchodu
  • 1 vejce
  • jablka
  • 1 vanilkový cukr
  • skořici v prášku
  • heru/máslo
  • hrozinky+ oříšky podle chuti
Postup:

 Jablka oloupeme a nastrouháme. Pak je "vyždímáme", aby závin nebyl tak vodnatý. Těsto rozdělíme na dvě poloviny a obě postupně vyválíme. Na vyválenou placku položíme nastrouhaná jablka doprostřed do jednoho řádku. Řádek jablek posypeme skořicí a vanilkovým cukrem. Dle chuti přidáme hrozinky a ořechy. Na to vše nakrájíme ještě pár plátků hery. Závin zavineme a hodíme na plech. Rozklepneme vajíčko do hrnku a když ho rozšleháme, tak jím štětečkem potřeme závin. Pečeme dozlatova na cca 180 stupňů. 


Dobrou chuť!

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Hrozně mě rozesmálo to "vyždímáme jablka". :D Jinak je super, že jsi použila dva recepty do jednoho. Já tento týden upekla jen bábovku a věř nebo nevěř, byla to moje první bábovka. :D Velice zvláštní. My do jablečných závinů přidáváme ještě kakao a vynecháváme rozinky, vždyť mě znáš. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teď sem na to dostala chuť :D super :)!

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)