Maturita - hotovo!

16.6.16


Neumřela jsem! Jen jsem byla trochu zaneprázdněná. A zaměstnávala mě maturita. Šíleně ten poslední rok utekl a to bez legrace. Od listopadu do dubna mi to vše splývá a přišlo mi to jako týden. A v dubnu už to pomalu začalo písemnou zkouškou ze španělské literatury a v květnu to plynule pokračovalo státními písemnými maturitami a na konci května mě čekaly zkoušky ústní. Ale it all seems impossible until it´s done, takže i já jsem to dala a díky otázkám i nad mé očekávání.


Nebudu říkat, že jsem nebyla na nervy, protože na nervy jsem tedy opravdu byla. Ale rozhodně ne celý rok. Na písemnou zkoušku ze španělské literatury jsem se učila asi 4 dny, neuměla jsem rozhodně vše a proto jsem počítala, že si vyberu variantu A, kde bylo něco ze starší literatury, kterou jsem ovládala rozhodně více, než tu novodobou. A dala jsem to. Pak přišly maturity státní. Na španělský didakťák jsem se neučila skoro vůbec, prošla jsem si asi jeden test z minulých let, podívala jsem se na pár španělských slohovek a bylo to. Didakťáku z češtiny jsem se vzhledem k Jidášovi z minulého roku bála, zopakovala jsem si literaturu, funkční styly, druhy vět a šla jsem na to. Nakonec nebyl tak hrozný a dopadl velmi dobře. A u slohovky z češtiny jsem počítala s tím, že budu psát vypravování a tak se také stalo. "Erik, který ztratil paměť" mě zachránil.

Plánovala jsem si jak se hned po písemných začnu učit na ústní. Ha ha. To mi trochu nevyšlo a já byla klidná jak želva, že mám ještě přece spooustu času. Měla jsem tam ještě jedny přijímačky a tak jsem učení na ústní stále odsouvala a učila jsem se jen tak na oko, ale né že by mi do té hlavy něco fakt lezlo. "Na plac" jsem měla jít v úterý 24.5. Učit jsem se začala v neděli 15.5. a začala jsem tím nejhorším - dějepisem. A hned v pondělí mi došlo jak jsem v háji, protože to vůbec nešlo do té hlavy tak rychle, jak jsem předpokládala. A nastala má první krize, kdy jsem si fakt říkala, že to nemůžu dát. Druhý den ráno jsem šla do školy na "konzultaci" a ta mě trochu uklidnila. S dějepisem jsem zabila i středu a čtvrtek a stále mi chyběly ještě tři předměty. Tak jsem pokračovala češtinou, které jsem obětovala pátek a sobotu. V neděli jsem začala španělskou literaturu se kterou jsem měla pokračovat v pondělí. V neděli večer přišla má druhá krize, že je to v háji protože jsem zjistila, že jsem zapomněla už skoro vše co jsem se "naučila" v těch předchozích předmětech,

V pondělí bylo přivítání s komisí, po kterém jsem letěla domů šprtit se dále. Až do večera jsem jela otázky ze španělské literatury a nakonec jsem si opravdu vytáhla jednu otázku z těch, které jsem se naučila až v pondělí večer. V úterý ráno pak má krize vyvrcholila. Spala jsem jen asi 4 a půl hodiny, ráno jsem si četla ještě některé otázky do španělštiny a pak jsem si chtěla zopakovat dějepis, kde jsem zjistila, že některé otázky jdou úplně mimo mě. No a to byla konečná. To dopoledne jsem se střídavě učila a brečela. Ve 12:40 jsem šla do akce. Naštěstí si ráno vybrali už některé z otázek, které jsem nechtěla, tak jsem byla klidnější, ale stejně jsem do dějáku byla úplně mimo. Měla jsem neskutečné štětí na otázky a to HLAVNĚ v dějepise, kde jsem si vytáhla otázku, kterou jsem zrovna chápala a měla jí v hlavě utříděnou. Ostatní bylo v pohodě:)

ČJ - 19 - Gogol/Revizor
ŠJ - 17 - Klima Jižní Ameriky
D - 11 - Nezávislost USA, Velká francouzská revoluce, Napoleon a napoleonské války
ŠJaL - 23 - Modernismus, Rubén Darió, Pablo Neruda

Neskutečně se mi po tom dějáku ulevilo, když jsem věděla, že to prostě mám. A nakonec s čistým štítem. I když to znamená, že tím pro mě Hladnov končí. Škoda, chodila jsem tam ráda, i když mě to třeba né vždy bavilo. Něco mi dal něco mi vzal a hlavně jsem se díky té škole naučila španělsky a udělala si jazykový certifikát, což je super výhoda umět další jazyk, a také jsem díky Hladnovu viděla kus světa, ať už to byl Krakow, dvakrát Španělsko, Osvětim, Nizozemí, Belgie, Lucembursko nebo nedávné Skotsko a Anglie. A samozřejmě jsem potkala pár super lidí, se kterýma se doufám budu vídat a budu v kontaktu i nadále.


Etapa uzavřena... Díky!

You Might Also Like

5 komentářů

  1. To je super, dokážu si představit jaké to stojí nervy.. letos jsem to zažívala s kamarády, které jsem podporovala u ústních i písemných.. Byla jsem vynervovaná víc jak oni, takže jsem na sebe za dva roky zvědavá :D A moc ti gratuluji!!

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluji!!! Murim říct, že kdybych měla povídat o Revizorovi :D tak naprosto vyhořím... a nebo maturita z dějáku? Upřímně jsem ráda za ty svoje předměty, když tak koukam kolem sebe a slyšim jak to je teď, tak bych tu maturu nedala.. + ty nehorázný nervy!! Takže ti moc gratuluju!!! A přeju hodně uspěchů dál :))

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to trapné, jako ty naše společné náměty na články.. Než jsem to publikovala ten můj, byla jsem u Tebe a viděla to, je mi trapně, ale hold zažíváme podobné období a já Ti velmi gratuluji k tvé maturitě !! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)