Lysá hora - noc pod širákem

by - 25.7.16

Zní to romanticky co? Východ a západ slunce daleko od města, noc při svitu hvězd a měsíce a hlavně to TICHO. Což o to, romantické to v jistých ohledech je, ale vše má svůj rub i líc a stejně tak je měl výlet, který jsem absolvovala minulý týden v noci ze středy na čtvrtek.



"OK budu spát pod širákem, bude to super, nepotáhnu moc věcí, protože spát budu venku a nic vlastně nepotřebuju, bude mi teplo, protože mám kvalitní spacák a volné chvíle si vyplníme hraním karet nebo konzumací námi přineseného jídla." Alespoň tak jsem si to ze začátku plánovala, když se tedy plán takovéhoto přespání začal rýsovat i ve skutečnosti díky příznivé předpovědi počasí. 


To, že to nebude tak lehké, jsem zjistila už při balení batohu. Nevěděla jsem co čekat, jak se obléct nebo jak to vše do toho batohu narvat. Nakonec jsem stejně spacák nesla v ruce, protože ta velká kráva se prostě nika nevešla. Vyjeli jsme o půl páté z Ostravy vlakem na Ostravici a na Lysou jsme se vyškrábali v 19:55. Byla jsem mrtvá, protože ten batoh vážil tak tunu, tak jsem si ještě rychle koupila Kofolu v chatě, která v osm zavírala. 


Pak jsme se šli podívat na vyhlídku, kde zapadalo slunce. Což o to, západ slunce to byl krásný, jen tam celkem foukalo a mi začala být zima. Šla jsem se za boudu převléct a začala jsem propadat menší panice, že v té zimě tady budu muset být celou noc, že se nikam neschovám, nečeká na mě postel, čtyři stěny a teplo. A tak přišla má menší krize "Co budeme dělat? Já to prostě nedám."


"Nádech, výdech..." aneb už se nedalo nic dělat a museli jsme se prostě někde uložit. Tak jsem se posadila před budku na takový chodníček s výhledem na Fatru a řekla, že odtamtud už se nehnu. Navíc tam bylo celkem závětří a díky budce jsem měla pocit alespoň jedné stěny. Vybalili jsme spacáky a hned do nich hupsli a díky zimě jsme na nějaké hodování a hraní karet rychle zapomněli. Rozbalili jsme se tyčinky a dívali jsme se jak měsíc vychází zpoza mraků.


Byli jsme vzhůru asi do půl 12 a pak jsme konečně usnuli. Mě ale ve tři čtvrtě na dvě probudila nejspíše zima. Podívala jsem se na mobil, který se hned po tom vybil. A asi ve 2 ráno slyším něco u našich batohů. První jsem myslela, že je to krysa, ale byl to ježek, který cítil slaninu ve Vojtově batohu. Vzbudila jsem Vojtu a ježek odešel za budku. Tak jsme šli zase spát, jenže po půl hodině přišel ježek z druhé strany a měli jsme ho úplně za hlavou. Opět jsme ho odehnali a po půl hodině se vrátil opět z druhé strany. A tak jsme už ani jeden pořádně nespali.


Do toho všeho se mi ještě rozjel zip u spacáku a šel zapnou už jen s dírami, takže mi do něj fučelo. Po třetí hodině už se začalo rozednívat a před čtvrtou začali přicházet lidi, kteří se přišli podívat na východ slunce. Tak jsme sbalili svůj "tábor" a šli jsme ho na plošinu sledovat také. Když pak po páté ráno slunce vyšlo, tak jsme se vydali dolů na vlak do Ostravy, který jel v 7:32. Aby toho nebylo málo, tak Vojtovi přestala fungovat karta ve foťáku, kde měl všechny fotky, z tohohle výletu. 
-------------------------------
Doufám, že až tam budeme spát někdy příště, tak že budu lépe připravená a všechny tahle smůly, jako rozjetý zip, vybitý mobil, ježek a pokažená karta se nám vyhnou;)


A vy už jste někdy spali pod širákem? I přes to všechno mi to za to stálo:)

You May Also Like

3 komentářů

  1. Spaní pod širákem ma svoje výhody i nevýhody, přesně jsi to hezky popsala :) :D Fotky jsou úžasné! To chápu, ze i přes to vše to za to stalo :) Jinak ja pod širákem spala také jednou, vše bylo v pohodě, az tedy na to, ze jsem ležela z kopce a kořeni :DD

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný fotky :) Vždycky když jsme takto někam vyrazili, tak jsme měla stan, takže přímo taky pod širým nebem jsem ještě neusínala

    OdpovědětVymazat
  3. Ale podle krásných fotek to vypadá, že to za nějaké ty útrapy stojí :) Já spala pod širákem akorát na táboře, v lese, a bylo to relativně v pohodě, akorát jeden kluk si nevšiml, kde s kamarádkou ležíme, když šel na záchod. Naštěstí jsme se ozvali a obešlo se to bez nehody :D Každopádně mě tak napadá, že možná ten les je k takovému přespání vhodnější než vrchol hory ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)