Řecko 2016 | Cesta na Lekfádu + Vassiliki

19.8.16

Před půl rokem, ještě vůbec nebylo jisté, jestli nějaká takový článek budu moct psát, ale nakonec vše klaplo a tak mám pro vás další info z mých cest a samozřejmě i fotky a dokonce i videa! Takže, kdo se se mnou chce podívat nejprve krátce na Lefkádu, tak může číst směle dále, jelikož letos to není tak úplně náš cíl cesty...

Na Lefkádě jsem byla již třikrát a to v roce 2011, 2013, 2014, když tedy nepočítám letošní rok. Minulý rok jsme nejeli, kvůli nedostatku peněz a navíc zrovna vznikla uprchlická krize, takže Řecké hranice byly ucpané pod nátlakem uprchlíků (kterých jsem za celou cestu viděla 0), stavěly se různé ploty (ty teda na těch hranicích fakt jsou) a celkově ta situace byla taková bezútěšná. A k tomu se ještě na podzim roku 2015 přidalo zemětřesení, které zničilo poměrně velkou část západního pobřeží Lefkády (ať už cesty nebo pláže).

Pořád nám to moře ale vrtalo hlavou a tak jsme se rozhodli, že pojedeme někam trošku jinam a to na Kefalonii, neboli o trochu větší ostrov ležící pod Lefkádou, kterou musíme přejet a pak pokračovat dále trajektem. Celá cesta tam má necelých 2000 km a tentokrát, jsme ji naplánovali se dvěma noclehy. Jedním na konci Srbska v motelu Predejane (kde už jsme jednou spali) a jedním na jihu Lefkády ve Vassiliki.

Vyjeli jsme ve 4 ráno a hned první zastávka byla v 6:00 v McDonaldu na Rohlence, který jsem tedy já vynechala a radši se natáhla na půl hodiny přes celé auto. No a pak jsme pokračovali směr Slovensko, Maďarsko (kde jsme si dali oběd) a Srbsko, na jehož konci jsme měli nocleh se snídaní. Vyspali jsme se, snědli omelety a v 6:00 jsme pokračovali dále směr Makedonie a pak už konečně Řecko.

Do Vassilik jsme dojeli v pozdním odpoledni, ubytovali jsme se a hned se šli smočit do vody, kterou jsme měli doslova 10 kroků pod ubytováním. Večer jsme šli do centra okouknou stánky se suvenýry a dali jsme si zmrzku. Uvažovala jsem, že už bych koupila pohledy a poslala je, ale nakonec jsem se rozhodla počkat až na ty s nápisem Kefalonie, když na ní tedy budeme delší dobu.

Nakonec jsme se tam tedy vyspali (i když tam byly jen 4 postele a nás bylo 5) a další den pokračovali do Nidri odkud odjížděl trajekt na Kefalonii, jelikož přístav ve Vassiliki ještě stále opravují právě i kvůli již zmíněnému zěmětřesení. Ale o tom až zase v příštím článku!

!Již funkční video!

Zdravím z Řecka!

You Might Also Like

7 komentářů

1. Grécko je ozaj krásna krajina!! Fotky sú nádherné a teším sa an pokračovanie článku!!! <3
    Ivana xx

2. V Řecku jsem nikdy nebyla, takže popravdě úplně závidím :D. Užívej si to tam!! :)

3. Teda cesta opravdu dlouhá.. ale určitě to stálo za to, z fotek to vypadá, že je tam opravdu nádherně :) Snad se dočkáme i více fotek :)

4. Řecko je krásné, nejvíc teda otrovy :) Ale i na Lefkadě se mi celkem líbilo, i když díky těm ostrovům a ostrůvkům všude kolem tam to moře nevypadá jako moře :D Ale teda autem, pěkná dálka! Video je super, nejvíc pobavil úvod :D

5. To je teda paráda! Aj ja som mala tú česť tam ísť a rozhodne neľutujem!:)

6. V Grécku som ešte nebola no podľa fotiek to tam vyzerá úžasne.

Pozývam ťa na moju giveaway.
    NINAVE|GIVEAWAY

7. Great post!Wonderful trip!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    Blog ♡Reckless diary by Anya Dryagina♡
    My ♡Instagram♡

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)