Tipy jak začít běhat 🏃


Chtěli by jste začít? Ale neumíte se k tomu dokopat? Mám pro vás pár tipů pro začátek. Poté co jsem docvičila 30 day shred od Jillian, jsem byla pak asi týden nemocná, takže jsem necvičila, abych se z toho co nejdříve dostala. Ale řekla jsem si, že jsem přece nedošla tak daleko, jen abych došla takhle daleko a že se přece kvůli jedné rýmečce nepřestanu hýbat. 

A tak jsem využila prvních teplejších dnů a zkusila jsem běh. Nikdy předtím jsem běhat nebyla, takže jsem nevěděla, jak začít ani co od toho čekat, jakou rychlostí běžet nebo jestli vůbec udýchám a uběhnu prvních 100 m. No, ale podstatou článku je, co mi pomohlo opravdu si obléct boty a vyběhnout?

  1. Jděte do toho s někým. A tím nemyslím, že nutně musíte chodit běh s někým, ale stačí když se někým, kdo běhat začal inspirujete. Mě třeba nakopla Terka, kterou pozvali na Night run a začala trénovat.
  2. Každý má rád statistiky. Stáhněte si nějakou aplikaci na běh a nechte ji ať vám měří vaše tempo, vzdálenost, terén a další různá data. Mám ráda, když se číslo celkových uběhnutých kilometrů zvyšuje a nebo když třeba pokořím svůj nejrychlejší kilometr, či dosáhnu nějakého dalšího osobního rekordu.
  3. Nezoufejte, opravdu ze začátku není třeba běžet v kuse. Můžete to třeba střídat s rychlou chůzí, u které zase chytíte dech a můžete směle běžet dále. 
  4. Využijte pěkného počasí! Dokud slunce svítí a jakž takž hřeje, je to ideální čas poprvé vyběhnout, protože si tak běžíte prosluněným parkem/lesem a nic vás netíží.
  5. Přijměte hned od začátku fakt, že nikdo u běhu nevypadá jako supermodelka a prostě každý se někdy zadýchá, zrudne nebo zpotí. Hned se vám bude lépe začínat, když se s tímhle smíříte už ze startu. A navíc lidem okolo vás je to stejně nakonec jedno, že kolem nich právě proběhla ufuňená lokomotiva.
  6. K běhu se dá motivovat i materiálně a to tak, že si koupíte nějaké supr čupr krásné běžecké boty nebo jiný kousek oblečení, který prostě nemůže jen tak ležet ve skříni.
  7. Sice si u toho možná ze startu budete připadat, jako že máte každou chvíli umřít, ale ten pocit po běhu, je k nezaplacení. Je prostě super vědět, že jste právě uběhli 5 km, spálili nějaké kalorie a udělali něco pro své tělo!
  8. Fakt, že u běhu se soustředíte jen na běh a vyčistíte si hlavu taky stojí za zmínku, protože díky tomu je běh opravdu skvělý relax. A možná proto si nakonec běhání oblíbíte.
Tak to by bylo pro dnešek vše, jelikož osmička je mé oblíbené číslo, tak osm bodíku stačí :)
---
A co vy? Běháte/běhali jste/chtěli by jste začít běhat?

You May Also Like

13 komentářů

  1. Já jsem hrozně ráda, že jsem tě takhle nevědomky motivovala. ♥ Je super to slyšet. Jinak moc pěkný článek, mám to naprosto stejně s tou aplikací a taky s tím, že se člověk odreáguje a prostě nemyslí na problémy běžného života. Akorát se teda neshodnem na počasí, mě se lépe běhá, když je zamračeno, les je vylidněný a jsem tam sama. Každopádně na pohledy lidí už jsem si zvykla a vlastně to ani nevnímám, i když na začátku to bylo docela těžké. :)

    EnthusiasTer

    OdpovědětVymazat
  2. ja pooostupne začínam behať, mať viac priestoru aodhodlania tak to robím častejšie :) ja žial potrebujem nejaké kludné miesto, a nie behať medzi ulice :)

    OdpovědětVymazat
  3. To sú skvelé tipy, ale ja osobne preferujem iné športy :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobré, věcné a upřímné tipy :) Já to mám tak nárazově. Nikdy jsem nechodila běhat pravidelně, mám raději spíš brusle, tanec, jogu a tak, ale jednou za čas mě chytne myšlenka, že bych si mohla jít s někým zaběhat. Ale většinou moc neuběhnu (podle sebe, zadýchám se a jsem naštvaná, že jsem neuvěhla víc, Jestli to nebude tím, že běhám fakt minimálně :D

    OdpovědětVymazat
  5. Pro mě je běh forma relaxu. Dám si sluchátka do uší a pod rouškou tmy vyběhnu do osvětlených ulic. Ráda běhám večer, protože je lepší vzduch. Hlavně teď na jaře. Ale možná je to jenom tím, že bych se ráno nedokopala.. :D

    www.bycorra.com

    OdpovědětVymazat
  6. skvelý článok a tipy :) mne najviac pomohlo to, že som si vždy povedala, že aj keď zabehnem len 2km, stále je to lepšie ako sedieť doma a nič nerobiť :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  7. Nemám ráda běhání! :D Vůbec mě to nebaví! :D Radši si zacvičím Blogilates nebo jsi udělám domácí kruháč, ale hlavně ne běhání!
    Obdivuju vás běžce! ♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Behanie nie je moja vec. Určite by som chcela začať cvičiť, ale beh to na stopercent nebude.

    IVANNA/IVANXNA.BLOGSPOT.SK
    GIVEAWAY WITH MARK/VYHRAJ SVOJHO MARKA

    OdpovědětVymazat
  9. Ja beh veľmi nemusím, no mám veľmi rada chodenie do fitka a cvičenie s trenérom. Akurát teraz ale vôbec nemám čas, čo ma fakt mrzí :/ Ale každopádne - skvelé rady!
    Caroline

    OdpovědětVymazat
  10. Už rok se k tomu dokopávám a pokaždý, když čtu takovéto články si říkám, že zítra je přesně ten den D! ... už rok no :D tak snad třeba konečně letos. Vy běžci u mě máte velký obdiv...

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
  11. Skvelé typy, tiež mnohé na mňa zaberajú. Ja už behám tri roky a ešte ma to neprestalo baviť. Naopak baví ma to stále viac: http://lamodaeanarchia.blogspot.it/2017/04/why-i-fell-in-love-with-running.html

    OdpovědětVymazat
  12. Běh mi ve škole hrozně znechutili a měla jsem k němu dost odpor. před nějakou dobou jsme začala běhat aspoń v posilovně na pásu a to mi docela vyhovuje a snažím se to střídat s rychlou chůzí. Ale jít běhat ven by mě asi nikdo nedonutil

    OdpovědětVymazat
  13. No já tě s tím tvým běháním vždycky obdivuju! Odhodlávám se k tomu už asi dva měsíce a furt ne a ne začít, al věřím, že jednou to přijde ! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)